BLOG DETAY

Tüm dünyada gittikçe grafiğini yükselten obezite artık bir hastalık olarak kabul edilmektedir.   Her beş kişiden birinde mutlaka görülen bu hastalık, sağlığı oldukça tehdit etmektedir. Fiziksel aktivitede azalma, beslenme alışkanlıkları, yaş, cinsiyet (kadın), ırksal faktörler, eğitim düzeyi, evlilik, doğum sayısı, sigarayı bırakma ve alkol risk faktörleri arasında yer alırken; dengesiz ya da fazla beslenme beraberinde kalp, tansiyon, damar tıkanıklığı, kolesterol ve şeker gibi birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır.

Bu nedenle ülkemiz de dahil tüm dünyada bireylerin ideal kilo aralıklarında olmalarına yönelik çalışmalar yoğun bir şekilde yürütülmektedir. Burada ülkelere görev düştüğü kadar bireysel olarak bizlere de oldukça fazla sorumluluk yüklenmektedir. Kişisel olarak kilomuzu kontrol altında tutuyor olmamız obezite ve eşliğinde diğer birçok hastalığın görülme sıklığında düşüşleri sağlayacaktır. Bu sorumluluklarımızı sağlamamızın en başında internet ortamında bulunan ancak kişiye özel olmayan diyetleri uygulamamak gelmektedir. Çünkü diyetin kişiye özel olması demek kan değerlerine, metabolizma hızına ve beslenme alışkanlıklarına uygun bir beslenme planı oluşturulması demektir. Her yerden temin edebileceğiniz sabit kalorili diyetler maalesef demin saymış olduğum 3 kriteri desteklememektedir.

Sağlıklı bir diyette karbonhidrattan sağlanan enerji günlük alınan toplam enerjinin %55-65’ini oluşturmalıdır. Aynı şekilde protein ve yağ için bu değerler sırasıyla %12-15 ve %25-30 aralıklarındadır. Yani vücutta yağ kaybı sağlamak için yağsız yada ekmeksiz beslenmek doğru ve yeterli değildir.  Sağlıklı zayıflamak için yapılan diyetlerin bir diğer özelliği de bazal metabolizma hızımızın mutlaka üstünde bir kaloriye sahip olmasıdır. Çünkü vücudumuz günlük çalışma rutinini ancak bu kaloriyle beslenerek sağlayabilir, altında kalorilerle beslenmek kısa sürede sizlere kilo kaybı sağlasa da hem metabolizmanıza olumsuz etkiler yapacaktır hem de sonrasında normal kalorili beslenmeye başladığınızda verdiğinizden daha fazla kilo almanıza sebep olacaktır.

Sağlıklı zayıflamanın temeli her hafta rutin kontroller yapılarak ve diyetinizin enerjisi ve içeriği sizin ihtiyaçlarına göre belirlenmekten geçmektedir. Tüm bu bilgiler ışığında sağlıklı zayıflamak için öncelikle kan testlerinin yapılması ve diyetisyen kontrolünde diyete başlamanız önemlidir.