BLOG DETAY

Kilo vermek için egzersizler oldukça yaygındırlar. Kilo verme sürecinde zayıflamayı sağlayacak sihirli bir egzersiz programı olduğunu düşünüyor olmalılar. Ancak sadece egzersiz yaparak vücudumuzdaki fazla yağların tamamından kurtulmak mümkün olmayabilir. Vücudumuz aldığımız ve harcadığımız enerjinin dengesinde kiloyu korumaya yöneliktir. Ancak harcadığımız enerji aldığımızın çok üzerine çıkarsa veya aldığımız enerji tükettiğimiz besinlerle harcadığımızın altına düşerse kilo kaybı söz konusudur. Bu nedenle kilo verme amacıyla aklımıza ilk gelmesi gereken diyet yapmaktır. Kilo verme egzersizleri ancak diyet yapan bireylerde kilo verme hızını biraz arttırırken, kilo verme kaynaklı sarkmaların da önüne geçmiş olur. İlaveten sadece diyet döneminde kilo verme hareketleri yapmak doğru değildir. Egzersizleri ömür boyu yapmalıyız. Çünkü diyet dönemi bitip egzersizleri de bırakırsanız hem normal yeme düzenine geçtiğiniz için aldığınız kalori artacaktır hem de egzersizi bıraktığınız için harcadığınız kalori azalacaktır. Bu durumda tekrar kilo almanız kaçınılmaz bir hal alacaktır. Çözüm, süreklilik ve sisteminizi düzenli olarak çalıştırmanızdır. Ayrıca ritmik ancak hafif egzersizlerin kalbinizi ve kaslarınızı güçlendireceğini ama yoğun enerji harcatan egzersizlerin kalbinizi yoracağını unutmayınız.

Krampları önlemeye yardımcı olmak ve harcanan suyu telafi etmek için egzersiz yaparken bol bol su içtiğinizden emin olmalısınız